"די רב": הביקור המיוחד של הראב"ד אצל הרבי מתולדות אברהם יצחק

נתי קאליש No Comments on "די רב": הביקור המיוחד של הראב"ד אצל הרבי מתולדות אברהם יצחק

כהמשך למסע הקודש של הגר"מ שטרנבוך שליט"א בהיכלי התורה והחסידות של העדה החרדית בירושלים, הופיע אתמול זקן פוסקי הדור בחצר חסידות תולדות אברהם יצחק בירושלים בטיש לחיים של הרבי ונשא דברים במקום | ביציאתו יצא הרבי מתולדות אברהם יצחק אחריו ללוותו עד הפתח לקול ההמונים שפצחו בשירת 'כי אורך ימים' | צילום איציק ו.

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הפתעה במאה שערים: זקן פוסקי הדור הגאון רבי משה שטרנבוך הגיע אתמול לטיש לחיים בחצר חסידות תולדות אברהם יצחק לרגל היא"צ של הרבי בעל ה'דברי אמונה' מתולדות אהרן זצ"ל ונשא דברים במקום בשבחו של הרבי מתולדות אברהם יצחק ובני קהילתו.

בעיצומו של מסע הקודש שנערך בשבוע האחרון ע"י הראב"ד הגר"מ שטרנבוך שליט"א בקהילות הגדולות של העדה החרדית בירושלים, במהלכן נשא דברים בהיכלי בית המדרש של חסידויות סאטמאר ודושינסקיא, הגיע הבוקר להשתתף ב'טיש לחיים' בחצר תולדות אברהם יצחק, ושוחח עם האדמו"ר בהרחבה על התפתחות הקהילה בשנים האחרונות.

במהלך השיחה המיוחדת כינה הרבי מתולדות אברהם יצחק את הגר"מ שטרנבוך בתואר 'די רב', תואר המקובל בעדה החרדית להשתמש בו רק כלפי גאב"ד העדה ולא כלפי הראב"ד, מה שאולי רמז לחסידים על רצונו של כ"ק האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק במינויו של הגר"מ שטרנבוך לגאב"ד.

יצויין כי עם הגעתו של פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך להיכל בית המדרש של חסידות תולדות אברהם יצחק במקום, קיבלו כ"ק האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק בהתרגשות יתרה ובירך את פוסק הדור שיזכה לבריות גופא ונהורא מעליא עד ביאת משיח צדקינו. פוסק הדור השיב בתמיהה: "ותו לא"?… וכי אחרי ביאת משיח צדקינו אין צריך בריאות? ועל כך השיב כ"ק האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק שלאחר ביאת משיח צדקינו כבר לא יהא צורך בברכה כי המשיח כבר יפעל לבריאותו השלימה של פוסק הדור לאריכות ימיו ושנותיו…

לאחר מכן פנה הרבי מתולדות אברהם יצחק לפוסק הדור, ואמר לו "די רב זאל רעדן", – שהרב ידבר, ופוסק הדור נשא דברים נרגשים במשך כעשר דקות ועורר את הקהל לחיזוק בתורה ובאמונה, ולאחר מכן התייחס לרבי מתולדות אברהם יצחק ואמר "רואים כאן ב"ה מקום קדושה בלא שינוי, שהרבי שליט"א עומד על המשמר שלא ישנו בשום אופן, וזהו הזכות שיש לנו".

לאחר כעשר דקות של דרשה, נפרדו השנים כאשר כ"ק האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק מלוה את פוסק הדור עד פתח היכל בית המדרש, לקול שירת המון הקהל שפתחו יחד בשירה עצומה "כי אורך ימים ושנות חיים".

בפתח היכל בית המדרש נפרדו מתוך ברכות רבות שהרעיפו האחד על ראש רעהו, כאשר האדמו"ר מברך את פוסק הדור באומרו:  "די רב".. – הרב יזכה לבריאות עד ביאת המשיח – וגם לאחר ביאת המשיח".



0 תגובות